Google Adwords tarieven, hoe zit het?



Er wordt veel geschreven en gespeculeerd over het verdien model van Google Adwords. De tarieven voor clicks die je als adverteerder betaald zijn gebaseerd op verschillende meetpunten. Wij hebben deze meetpunten voor je onder elkaar gezet, zodat je als adverteerder weet hoe Google Adwords tarieven worden berekend.


- Kwaliteitsscore van uw Adwords advertentie

De kwaliteitsscore van uw Adwords advertenties is afhankelijk van de kwaliteit van de content op de pagina waar u naar verwijst. Zo zal de kwaliteitsscore van een advertentie die zich richt op de zoekwoorden sneakers een lage kwaliteitsscore krijgen als de advertentie wordt doorgelinkt naar een pagina waarop jassen worden aangeboden. Probeer dus de inhoudt van je advertentie zoveel mogelijk overeen te laten komen met de inhoudt waar je naar verwijst met de advertentie. Een hoge kwaliteitsscore zorgt uiteindelijk voor voordelige Google Adwords tarieven.


- Concurrentie in uw branche

Geen één branche is hetzelfde. Dit geldt ook voor iedere branche waar bedrijven concurreren met Adwords advertenties op Google. Vaak is het zo dat, hoe meer bedrijven adverteren op een zoekwoord, des te hoger de Google Adwords tarieven zullen zijn. Soms is het daarom beter om te adverteren op niche zoekwoorden dan op de duurste zoekwoorden. Dit kun je doen door te adverteren op zogehete long tail keywords. Dit is een zoekwoorden zin met meer dan 2 woorden, waardoor je de markt die je wilt bereiken iets verkleind. Des te minder concurrentie, des te lager de Google Adwords tarieven.


- Uw eigen dag budget

Per Adwords campagne kun je als adverteerder een dag budget instellen. Hier zal Google niet overheen gaan en kan in sommige gevallen dus het bereik beperken. Het instellen van het juiste dag budget is afhankelijk van wat je aan omzet uit de campagne haalt. Koppel daarom altijd Google Analytics aan je Adwords campagne, want meten is weten. Uiteindelijk kun je met de juiste statistieken jouw Adwords tarieven drastisch verlagen.


- CPC - biedmethode

Als adverteerder betaal je per klik op een advertentie. Voor iedere advertentie die is aangemaakt in Adwords kun je een klik prijs instellen. Dit verschilt van € 0,20 cent tot soms wel € 15,- per klik.


Meer weten over het instellen, beheren of optimaliseren van je Google Adwords campagne? Neem dan eens contact op met Robert van Opmeer: Google Adwords marketeer die van jouw business een online succes kan maken. Klik hier



Thursday, November 27, 2014







« Terug